Szociális munka a középiskolában             /Instant módszertan/

2019.04.21

Instant módszertan 

A Ki? Mit? Miért? Mikor? Kivel? Hogyan? - jegyében!


Kedves kollégák!

Az alábbi írással az a szándékom, hogy összefoglaljam az szociális munkás feladatait és a szakmai működési kereteit a középiskolában. Másrészt segítséget nyújtsak ahhoz, hogy a középiskolában (is) dolgozó szociális munkás szabatosan, érthetően, magabiztosan elő tudja adni a szakmai partnereinek, hogy ki is ő, mit fog csinálni, milyen szolgáltatásokat nyújt és kiknek?

Magát az instant módszertant igyekeztem úgy megírni, hogy az általános iskolákra vonatkozóan is érvényes legyen sok tekintetben.

Bár később, a sorozatom következő részében az általános iskolában végzett szociális munkáról szándékozom írni, bízom benne, hogy addig is, arra, ahhoz, innen is meríthettek ötleteket.

Az instant módszertan tulajdonképpen nem más, mint gyakorlatias szakmai válaszok sorba vétele az alábbi kérdésekre:

  • Mi a cél? Miért csináljuk?
  • Kiknek csináljuk? Kik a célcsoportok?
  • Mi a tartalom? Mit csinálunk?
  • Hogyan csináljuk? Mik a módszereink?
  • Miként érjük el a célcsoportjainkat?
  • Mikor csináljuk? Milyen időpontokban, időintervallumokban?
  • Hol csináljuk? Milyen helyszíneken?
  • Kikkel csináljuk? Kik a szakmai/stratégiai partnereink?

Őszintén remélem, hogy segítségetekre lehetek ezzel az írással. A bölcsek köve nincs birtokomban, ugyanakkor kulturált szakmai vitára nyitott vagyok!

Fogadjátok éles szemmel, kritikusan, de megértéssel, kis odafigyeléssel, derűs el- és befogadással, egyetértéssel vagy nem egyetértéssel, vitatva vagy nem vitatva állításaimat. :-)

Kattints a gombra!