Szociális munka az iskolában /Instant módszertan/
Kedves kollégák!
Az alábbi írással az a szándékom, hogy összefoglaljam az iskolai szociális munkás feladatait és a szakmai működési kereteit az általános iskolában. Másrészt segítséget nyújtsak ahhoz, hogy az iskolában (is) dolgozó szociális munkás szabatosan, érthetően, magabiztosan elő tudja adni a szakmai partnereinek, hogy ki is ő, mit fog csinálni, milyen szolgáltatásokat nyújt és kiknek?
Az instant módszertan tulajdonképpen nem más, mint gyakorlatias szakmai válaszok sorba vétele az alábbi kérdésekre:
- Mi a cél? Miért csináljuk?
- Kiknek csináljuk? Kik a célcsoportok?
- Mi a tartalom? Mit csinálunk?
- Hogyan csináljuk? Mik a módszereink?
- Miként érjük el a célcsoportjainkat?
- Mikor csináljuk? Milyen időpontokban, időintervallumokban?
- Hol csináljuk? Milyen helyszíneken?
- Kikkel csináljuk? Kik a szakmai/stratégiai partnereink?
Ez a munkám szerkezetében, tematikájában kissé eltér az eddigiektől. Más felosztásban tárgyalom a fenti kérdéseket, tartalmakat.
Őszintén remélem, hogy segítségetekre lehetek ezzel az írással. A bölcsek köve nincs birtokomban, ugyanakkor kulturált szakmai vitára nyitott vagyok!
Fogadjátok éles szemmel, kritikusan, de megértéssel, kis odafigyeléssel, derűs el- és befogadással, egyetértéssel vagy nem egyetértéssel, vitatva vagy nem vitatva állításaimat. :-)
Kattints a gombra!